Nogle løb, andre luntede, mens mange af de mindste børn travede lige så stille med en voksen i hånden, mens de stoppede jævnligt op og kiggede sig omkring og snakkede om blomsterne, og alt det andet, de så på vejen.

Der var masser af smil og hygge i Gellerups bypark, da Idrætsbørnehuset v/Globus 1, Bevægelsesbørnehuset tirsdag arrangerede Royal Side Run for institutionernes børn.

Undervejs på ruten havde børnene fået en særlig tilladelse til at løbe gennem biblioteket, hvor medarbejderne heppede og klappede dem videre. Også beboere og personale fra Aarhus Friplejehjem Helheden var mødt op og var med til at skabe god stemning.

Det var igen et samarbejde mellem de to daginstitutioner, Folkesundhed Aarhus, Gellerup Bibliotek og FGU som ligeledes stillede op som heppere på dagen.

Undervejs på ruten havde børnene fået en særlig tilladelse til at løbe gennem Gellerup Bibliotek, hvor medarbejderne heppede og klappede dem videre.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Så kan du følge med i, hvad der sker i Gellerup.

Tak! Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev.